
n general se lucreaza cu trei siluete:
- ajustata (produsul cuprinde strans corpul, subliniindu-i forma),
- semiajustata (produsul urmareste usor forma corpului dar nu o subliniaza),
- larga (forma corpului nu se distinge).
In concluzie :
- Industria de confectii se caracterizeaza prin urmatoarele elemente:
- produsele se adreseaza anumitor grupe de purtatori (varsta, sex, conformatie);
- tiparele de serie sau tiparele de confectii utilizate se realizeaza pentru anumite corpuri tip, de obicei pentru corpul tip mediu.

Orice segment de populatie are propriul sistem de marimi, descris de un set de corpuri tip (conformatii) si este alcatuit dintr-un numar considerabil de variante tipodimensionale, reprezentative. La femei, conformatia este data de diferenta dintre circumferinta soldului si bustului.
Orice sistem de marimi, poate suferi modificari de la o generatie la alta. In urma anchetei antropometrice, efectuata in tara noastra in perioada 2008-2009, s-a elaborat SR 13545:2010 (Imbracaminte. Dimensiunile corpurilor si marimi de confectii pentru femei). Conform acestui standard, populatia adulta de sex feminin din Romania este reprezentata de 6 conformatii (A,B,C,D,E,F) si 4 inaltimi standard (152, 160, 168, 176). In general, fiecarei combinatie de tipul conformatie-inaltime ii corespunde 11 marimi (40, 42, 44, 46, 48, 50, 52, 54, 56, 58, 60), rezultand in total 220 variante tipodimensionale.

Daca circumferinta bustului este mai mica de 103,9 cm, corpul tip mediu este reprezentat de corpul tip D. Daca circumferinta bustului este mai mare de 104 cm, corpul tip mediu este reprezentat de corpul tip C. Inaltimea reprezentativa pentru femei este de 164 cm. La corpul tip D, diferenta dintre circumferinta soldului si bustului este de 8 cm. La corpul tip C, diferenta dintre circumferinta soldului si bustului este de 4 cm. Detalii suplimentare in SR 13545:2010.
Informatia ete utila,deasemenea este data si sursa de informare.
RăspundețiȘtergere